Τρίτη, 19 Αυγούστου 2014

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ

Μας πήραν τους μισθούς και τις συντάξεις. Μας πήραν τις δουλειές. Μας κόβουν το ρεύμα. Μας έχουν ανασφάλιστους χωρίς φάρμακα, γιατρούς και νοσοκομεία. Αφήνουν τα παιδιά μας αμόρφωτα και τα οδηγούν στη μετανάστευση.
Θέλουν να πάρουν και τα σπίτια, τα χωράφια και τα μαγαζιά μας!!
Θα το επιτρέψουμε;
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Η Ο.Μ. Άργους – Μυκηνών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σας καλεί, στην ανοικτή εκδήλωση – συζήτηση με θέμα:

“ΕΝ.Φ.Ι.Α. – ΑΣΦ. ΤΑΜΕΙΑ – ΤΡΑΠΕΖΕΣ. ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΠΤΩΧΕΥΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ. ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ.”

ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/8 ΚΑΙ ΩΡΑ 8.00 ΜΜ, ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ( ΚΟΡΙΝΘΟΥ 23), ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΑΛΕΚΟΣ ΚΑΛΥΒΗΣ (ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ Κ.Ε. ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α.)

ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Ο.Μ. ΑΡΓΟΥΣ- ΜΥΚΗΝΩΝ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ
Μας πήραν τους μισθούς και τις συντάξεις. Μας πήραν τις δουλειές. Μας κόβουν το ρεύμα.
Μας έχουν ανασφάλιστους χωρίς φάρμακα, γιατρούς και νοσοκομεία. Αφήνουν τα παιδιά
μας αμόρφωτα και τα οδηγούν στη μετανάστευση.
Θέλουν να πάρουν και τα σπίτια, τα χωράφια και τα μαγαζιά μας!!
ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ;
ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Με τη σύμφωνη γνώμη της τρόικας, προωθείται σχέδιο για τη δημιουργία εξωδικαστικού
μηχανισμού διαχείρισης των χρεών προς τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, εφορία,
προμηθευτές, εργαζόμενους και λοιπούς πιστωτές. Για τη διευκόλυνση των εξωδικαστικών
συμφωνιών σχεδιάζεται να γίνει υποχρεωτική η συναίνεση όλων των πιστωτών ενός
δανειολήπτη στο σχέδιο που θα έχει την έγκριση του 35% των ιδιωτών πιστωτών. Στην
πράξη, αυτό σημαίνει πως οι τράπεζες, που κατά κανόνα αποτελούν τους μεγαλύτερους
πιστωτές, θα αποφασίζουν για τις αναδιαρθρώσεις χρεών, έναντι των ασφαλιστικών
ταμείων, του Δημοσίου, των εργαζόμενων και των προμηθευτών.
Για μια ακόμη φορά, επιλέγεται τραπεζοκεντρική διαχείριση του προβλήματος του ιδιωτικού
χρέους. Έτσι όλα αφήνονται στη δικαιοδοσία και τη διακριτική ευχέρεια των τραπεζιτών,
που θα έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν το πρόβλημα όπως τους βολεύει, με στόχο την
εξυγίανση του χαρτοφυλακίου τους από τα κόκκινα δάνεια, αδιαφορώντας για όλες τις
τραγικές συνέπειες στην πραγματική οικονομία, αλλά και για τις ανάγκες που υπάρχουν για
την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι δεν θεωρείται πλέον απαραίτητη η κατά προτεραιότητα
εξυπηρέτηση των χρεών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως ισχύει μέχρι
σήμερα. Αντίθετα, προωθείται η επιδίωξη της συναίνεσης για κεφαλαιοποίηση μέρους των
οφειλών αναλογικά από όλους τους πιστωτές, για να μη σηκώσουν όλο το βάρος οι
τράπεζες. Έτσι, όλοι οι εμπλεκόμενοι πιστωτές μιας υπερχρεωμένης επιχείρησης, μεταξύ
των οποίων το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, θα κάθονται στο ίδιο τραπέζι με τους
δανειολήπτες και κάποιον διαμεσολαβητή και θα υποχρεώνονται σε εξωδικαστικές λύσεις
που πιθανότατα θα είναι ευνοϊκές μόνο για τους τραπεζίτες, που συνήθως κατέχουν το
απαιτούμενο 35% του συνόλου των πιστώσεων για να επιβάλουν τη δική τους διευθέτηση.
Είναι άλλη μια παραχώρηση προς τις τράπεζες, για να τους δοθεί η δυνατότητα απόκτησης
δικαιωμάτων στα περιουσιακά στοιχεία των δανειοληπτών. Ταυτόχρονα, πρόκειται για μια
καλοστημένη παγίδα για την περαιτέρω μείωση των εσόδων του Δημοσίου και την
απαξίωση των ασφαλιστικών ταμείων προς όφελος των τραπεζιτών, που θα έχουν το πάνωχέρι με το αιτιολογικό ότι πρέπει να αντιμετωπίσουν τα stess tests του Νοεμβρίου και τις
ενδεχόμενες νέες κεφαλαιακές απαιτήσεις.
Οι τρόποι ρύθμισης που προτείνονται μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
Για τις επιχειρήσεις
• Την συμφωνία ανταλλαγής χρέους με μετοχές της επιχείρησης.
• Η αποπομπή της διοίκησης και ο διορισμός νέας από την τράπεζα, αν η ίδια κρίνει οτι η
παλιά διοίκηση ήταν μη συνεργάσιμη.
Για τα νοικοκυριά
• Εθελοντική παράδοση του ακινήτου από τον δανειολήπτη στην τράπεζα και ρύθμιση του
χρέους που υπολείπεται της αξίας του ακινήτου.
• Μετατροπή του δανείου σε χρηματοδοτική μίσθωση, όπου ο δανειολήπτης μεταβιβάζει
την κυριότητα του ακινήτου στην τράπεζα και εξακολουθεί να διαμένει σε αυτό
καταβάλλοντας ενοίκιο για μια περίοδο χάριτος 5 ετών. Η μεταβίβαση αυτή γίνεται και πάλι
με βάση την παρούσα αξία του ακινήτου και όχι την αξία κτήσης του ακινήτου από τον
δανειολήπτη.
• Τέλος δίνεται η δυνατότητα μεταβίβασης των ακινήτων σε άλλα ιδρύματα, όπως και η
μεταβίβαση του δανείου σε άλλο ίδρυμα, πιστωτή ή χρηματοδοτικό σχήμα.
Ο μοναδικός σκοπός της συγκεκριμένης δέσμης μέτρων που προτείνονται στον κώδικα
δεοντολογίας της ΤτΕ είναι η παροχή αρωγής για πολλοστή φορά στις τράπεζες. Τα κόκκινα
δάνεια πλέον θα εμφανίζονται ως εξυπηρετούμενα με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ζημιές
των τραπεζών αλλά και να ελαφρυνθεί το χαρτοφυλάκιό τους μέχρι τα επικείμενα stress test
της ΕΚΤ τον Νοέμβριο του 2014.
Το σημαντικότερο είναι ότι με τις νέες ρυθμίσεις διευκολύνεται η πώληση προβληματικών
δανείων σε τρίτους (διεθνή funds), οι οποίοι έχοντας αγοράσει τα δάνεια σε αξία πολύ
χαμηλότερη της ονομαστικής τους θα μπορούν να προσφεύγουν και σε δικαστικά μέσα για
να τα εισπράξουν και να διασφαλίσουν την κερδοφορία τους.
Οι τραπεζίτες βρήκαν τον τρόπο να εμφανίσουν ρυθμισμένα πολλά από τα προβληματικά
τους δάνεια και παράλληλα να διευκολυνθούν στην μεταπώλησή τους σε άλλη τράπεζα ή
επενδυτική εταιρία. Η κυβέρνηση για ακόμα μια φορά δείχνει την κοινωνική της αναλγησία
με πρόσχημα την ευημερία των αριθμών. Οι δανειολήπτες καθίστανται έρμαια των ορέξεων
των τραπεζών και για πολλοστή φορά το μέγεθος της κοινωνικής και ανθρωπιστικής κρίσης
που έχει επιφέρει η λιτότητα χρησιμοποιείται ως νέο πεδίο κερδοφορίας της ολιγαρχίας.
Επειδή στην πραγματικότητα το πλαίσιο δεν αποτελεί προσπάθεια ανακούφισης των
δανειοληπτών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης αλλά ένα σχέδιο διευκόλυνσης
της άλωσης της ιδιωτικής περιουσίας.Επειδή πρόκειται για εκμετάλλευση της αδυναμίας και της ανάγκης για επιβίωση, που
αντιμετωπίζουν οι εξαθλιωμένοι δανειολήπτες.
Επειδή το ζητούμενο για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων θα έπρεπε να είναι η
ανακούφιση των δανειοληπτών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης και δεν
μπορούν να εξυπηρετούν τα δάνειά τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χάσουν τα
σπίτια τους και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Η μόνη λύση είναι η ανάληψη της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, που θα εφαρμόσει
μια πολιτική βασισμένη στην ανάπτυξη μέσα από την κατάργηση της λιτότητας και θα
ολοκληρώσει την πρότασή του για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους.
Η προσέγγιση του ΣΥΡΙΖΑ βασίζεται σε μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την εξυγίανση των τραπεζών (καθαρισμός του χαρτοφυλακίου
τους από τις επισφάλειες και επιστροφή στην πιστωτική λειτουργία, δηλαδή στην παροχή
ρευστότητας), με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης, είναι ο τερματισμός της λιτότητας και η
απελευθέρωση της κοινωνίας και της οικονομίας από το «άχθος» των κόκκινων δανείων. Για
εμάς, το πρόγραμμα ανακεφαλαιοποίησης θα έπρεπε εξαρχής να συνδυαστεί με ένα
αποτελεσματικό και κοινωνικά δίκαιο συνολικό σχέδιο διαχείρισης των κόκκινων δανείων.
Η πρότασή μας για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων επιχειρήσεων και νοικοκυριών
βασίζεται στη δημιουργία ενός ενδιάμεσου δημόσιου φορέα διαχείρισης του ιδιωτικού
χρέους, ο οποίος θα αναλάβει τη θεσμοθέτηση και την εποπτεία της εφαρμογής ενός απλού,
αποτελεσματικού, διαφανούς και δίκαιου προγράμματος ρύθμισης των κόκκινων δανείων,
με αντικειμενικά κοινωνικά κριτήρια που θα προστατεύουν τους αδύνατους και όσους έχουν
πληγεί από την κρίση. Το πρόγραμμα θα είναι δυνατό να επεκταθεί και στη διαχείριση των
ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις ΔΕΚΟ.
Τα δάνεια που δεν μπορούν να αποπληρωθούν στο σύνολό τους και δεν υπάρχει η
δυνατότητα να ρυθμιστούν από τις τράπεζες λόγω μη βιωσιμότητας της ρύθμισης, θα είναι
δυνατόν να μεταβιβαστούν στον φορέα.
Μόνο με τον ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους δεν θα αφεθούν οι τράπεζες
ανεξέλεγκτες να διαχειριστούν τα κόκκινα δάνεια με τις γνωστές πρακτικές τους, που
αποβαίνουν υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων και εις βάρος της μεγάλης κοινωνικής
πλειοψηφίας. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ίση και δίκαιη μεταχείριση όλων των
δανειοληπτών, ενώ παράλληλα οι τράπεζες θα απελευθερωθούν από τα «κακά» στοιχεία του
ενεργητικού τους με μικρό κόστος, και χωρίς νέες κεφαλαιακές ανάγκες, προκειμένου να
μπορέσουν να παίξουν το πραγματικό τους ρόλο, που είναι η στήριξη της πραγματικής
οικονομίας, μέσω της παροχής ρευστότητας σε υγιείς επιχειρήσεις, αποτελώντας μοχλό
επανεκκίνησης της οικονομίας και τόνωσης της απασχόλησης.ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΦΙΑ
Τα "λάθη" στον ΕΝΦΙΑ σχεδιάστηκαν εν ψυχρώ, αφού ο επίσημος προϋπολογισμός για τα
έσοδα του νέου φόρου ήταν κατά 500 εκατ. έως και 1 δισ. ευρώ περισσότερα από το χαράτσι
της ΔΕΗ. Ήταν αναμενόμενο, αφού με τον νέο φόρο φορολογούνται ακίνητα χωρίς ρεύμα,
αγροκτήματα που λογίζονται ως ακριβά οικόπεδα, ακόμη και μαντριά. Είναι, λοιπόν, στη
λογική του νέου φόρου η υπερφορολόγηση.
Λάθος είναι ολόκληρος ο ΕΝΦΙΑ. Δεν λαμβάνει υπόψη την κατακόρυφη πτώση στις αξίες
των ακινήτων. Υπολογίζει με βάση αντικειμενικές αξίες που αντιστοιχούν σε αγοραστικές
τιμές προ κρίσης, δηλαδή σε αξίες που έχουν υποχωρήσει τουλάχιστον κατά 40% σύμφωνα
με τα επίσημα στοιχεία. Και μάλιστα κατρακυλάνε χωρίς να γίνονται συμβόλαια. Εικόνες
από την ανεξέλεγκτη χρηματιστηριακή κρίση, όπου οι μετοχές πέφτουν χωρίς πράξεις...
Ο ΕΝΦΙΑ επιβάλλεται σε ιδιοκτήτες που αδυνατούν να ξεπληρώσουν το στεγαστικό δάνειό
τους ή που τα εισοδήματά τους έχουν μειωθεί κατά 30% και 40% ή ακόμη και σε ανέργους
που έχουν κληρονομιές χωρίς εισοδήματα. Σε συνθήκες διάλυσης των μικρομεσαίων
τάξεων, η υπερφορολόγηση των ακινήτων, δίπλα στη γενικότερη υπερφορολόγηση και
ακρίβεια καθώς και τη συρρίκνωση των εισοδημάτων, παράγει κατά φαντασίαν δημόσια
έσοδα που η απαίτησή τους θα οδηγήσει σε κοινωνική έκρηξη. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί
και η επαναφορά των πλειστηριασμών για πρώτη κατοικία από τις αρχές του έτους, τότε
δημιουργείται πρωτοφανές μείγμα αδυσώπητης ταξικής επιθετικότητας απέναντι στην
κοινωνία.
Η αναγκαία αναζήτηση φορολογικών εσόδων δεν μπορεί να γίνει με βίαιο τρόπο,
σπασμωδικά και με θύματα τα συνήθη φορολογικά υποζύγια. Προϋποθέτει σχεδιασμό με
ορίζοντα τη σταδιακή ανάπτυξη της οικονομίας. Προϋποθέτει κοινωνική - φορολογική
δικαιοσύνη, που ξεκινάει από την εκκαθάριση των αμαρτωλών υποθέσεων. Ακόμη λιμνάζει
η έρευνα για τις λίστες τύπου Λαγκάρντ, ακόμη δεν έχει γίνει φορολογικός έλεγχος στις
10.000 off shore εταιρείες. Και την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξαγγέλλει φοροαπαλλαγές στις
επιχειρήσεις, ενώ προχωρεί σε νέα "δώρα" προς τους τραπεζίτες, τους μεγαλοεργολάβους
και τους μεγαλοκαναλάρχες.
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ
ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Η Ο.Μ. ΑΡΓΟΥΣ – ΜΥΚΗΝΩΝ ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ, ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:
“ΕΝ.Φ.Ι.Α. – ΑΣΦ. ΤΑΜΕΙΑ – ΤΡΑΠΕΖΕΣ. ΟΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ
ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΠΤΩΧΕΥΜΕΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΩΝ. ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ
ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ.”
ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/8 ΚΑΙ ΩΡΑ 8.00 ΜΜ, ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ( ΚΟΡΙΝΘΟΥ 23), ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ.
ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΑΛΕΚΟΣ ΚΑΛΥΒΗΣ (ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Π.Γ. ΤΗΣ Κ.Ε. ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α.)
ΣΥ.ΡΙΖ.Α.
Ο.Μ. ΑΡΓΟΥΣ- ΜΥΚΗΝΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από την εκδήλωση της Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Βριλησσίων με ομιλητές τον Γ. Μπουρνούς και τον Κ. Ζαχαριάδη: Εξωτερική πολιτική στην εποχή των «πολεμοχαρών και επιπόλαιων»

https: 14/04/2018 Από την εκδήλωση της Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Βριλησσίων με ομιλητές τον Γ. Μπουρνούς και τον Κ. Ζαχαριάδη: Εξωτερική πολιτική στην ...